sjuk i magen ju..

Okej det känns som om jag varit med om det här förut..
Hade min första lediga dag på en månad igår och passade på att bara va.. Göra ingenting. Låg i sängen halva dagen, åt lång frukost, Promenerade ner till gymmet ca 200 meter härifrån, cyklade en sväng, badade bastu, kände mig yr och tillbaka till lägenheten, städa, laga sjukt smakig mat och bara vilade upp mig..
Runt 23 tiden på kvällen kröp jag upp i sängen, kände mig fortfarande smått yr och magen verkade gå på högvarv. Kurrade och värkte.
Och så börjar jag skaka, frysa, må illa..
UhOh.. Feberfrossa! :(
Efter nån timme ålar jag mig till toaletten, tappar upp ett varmt bad, magen vänder sig.. :(
Låg i badet i över en timme men kände att det var dags att kliva upp när jag nickat till ett par gånger..
Drack vatten och somnade in.
Men det roliga var inte över nej...
Vaknade runt 3 tiden och magen vände sig totalt denna gång.. ett flertal gånger..
Låg utmattad på golvet i nån halvtimme och väntade på ytterligare "trevliga överraskningar", sen tillbaka till sängen..
Idag har jag lyckats få i mig vätskeersättning och ett glas avslagen cola men magen är fortfarande grinig..
Blir förundrad över hur fort magsjuka slår..
Från att ha varit helt okej till totalt utmattad och kraftlös..
Ligger ihopkurad som en boll på sängen och är helt sjukt hungrig, samtidigt illamående, kraftlös och skakis..
Nej måste ta mig i kragen och försöka få i mig någon slags energi och hoppas på det bästa..
Hoppas ni har en betydligt bättre onsdag än mig.. ;)
I övrigt mår jag huuur bra som hellst.. Om man bortser från magsjukan alltså..
Nära och kära mår bra och det smittar av sig nåt enormt på mig :)
sen har jag en rätt mysig håla att vara sjuk i (:

Hoppas solen skiner på er där ute! <3

Kommentarer
Postat av: Hemliga Beundraren =)

hej igen då Mia! ;)



Nästa inlägg då, a du man e väl kanske inte så avundsjuk på dig för tillfället, dock som alltid e du ju nån slags inspirations källa haha. Så uppåt även när du ligger och skakar av feberfrossa och ser positiva i alla situationer. Önskar som säkert många andra att man va lite mer som dig där.



På tal om .."sen har jag en rätt mysig håla att vara sjuk i (:". Ja verkligen, jobbar du extra för övrigt att pimpa upp andras lägenheter? :D Skulle behöva få mys-status på min. =(



Hoppas du fortsätter göra det bästa av dagarna, ha det så bra det kan bli. Och hoppas du blir bättre snart.



MVH din hemliga "Stammis" ;)



2009-01-22 @ 09:24:55
Postat av: Robin

Krya på dig sizz <3 du ska må bra nu jue när vi andra också gör det!!

Postat av: Martina

Åh har velat ha en sån säng länge! Vart kan man köpa sådana? Dom jag hört har byggt sina själva.

2009-02-17 @ 21:40:38
URL: http://martinag.blogg.se/
Postat av: Sazza

Gud va snyggt du har det hemma hos dig... Våldigt inspirerande... Tack

2009-03-17 @ 02:11:26
URL: http://sazziz.blogg.se/
Postat av: Sazza

Får jag fråga hur det är du gjort med sängen o det? Väldigt inspirerande sida du har

2009-03-17 @ 02:24:51
URL: http://sazziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback