Vägskäl..

Märks direkt när jag har mycke i huvvet..
Då blir det automatiskt en paus i bloggandet..
man tänker så mycket att man inte orkar med så mycket mer..
Jag har just fått veta från jobbet att min chef kommer vara tvungen att ändra mitt schema totalt..
Det är, som säkert ingen missat en ekonomisk kris i världen och nu kommer känningarna även inom handels.. Så det blir uppsägningar och allas timmar dras ner rejält.
Jag har tur som har världens bästa chef som kämpar för mina timmar så gott det bara går. Men jag har inte en endaste heldag kvar på schemat. Så jag kommer få samma lön i slutet av månaden men få ta mig ut till Tyresö betydligt oftare.
Fler men kortare dagar :(
mindre liv..

Gaaah..
Visst jag hade kanske inte tänkt stå som butiksbiträde resten av mitt liv men knuffen i ryggen kom tidigare än jag anat..
så nu står man i ett vägskäl och det har startat en riktigt stark reaktion i mitt huvvud..
Dags att ta ett framtidsbeslut kanske? Kvälls-studier?

fly landet
och arbeta utomlands???

Det känns ju samtidigt som en riktigt dum idé att söka nytt jobb då det lär vara likadant överallt just nu..
Inredning har sedan länge lockat mig.. Det lutar starkt åt det hållet just nu..
kom med tips? :P
Mia känner sig en smula vilsen i världen..
 
Imorn blir det en heldag på kostym-utbildning på vasagatan. Skönt att jobbet ändå satsar på sin personal och utbildning. Ska bli sjukt skönt att få plugga lite.. var länge sen.. vem vet.. det kanske är nu man får försmak och vill ha mer ;)
Tankar i vardagen.. lover att bidra med ett mer underhållande inlägg nästa gång..

Pusseli! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Mia.



Kvällskurser låter ju som en bra idé om du känner att det börjar att bli dags att göra något med livet/framtida karriär. Ett annat tips (om du är sugen på att börja plugga, dvs och hittar någon utbildning som intresserar dig...) är att börja plugga på heltid och ha kvar Dressmann som extra el deltid nu när det blir tajtare med timmar.



Studiemedel får man även under kris-tider och förhoppningsvis så har det hunnit vända till dess att man är klar med utbildningen... En bra utbildning är alltid ett ess i rockärmen när man ska söka jobb sedan, även om man väljer att jobba med något annat. Se det som en investering i dig själv helt enkelt!

Nackdelarna är dock att man dragit på sig en del skulder (CSN) under studieperioden som man måste betala av i typ resten av ens liv...



Hoppas att allt klarnar för dig snart och lycka till med allt! Och du; det mesta här i livet sker av en anledning - så den här puffen kan kanske vändas till något positivt även om det säkert känns lite skakigt och skrämmande just nu innan allt har lagt sig...



Kram!/En tjej

2008-11-12 @ 23:28:30
Postat av: Hemliga Beundraren =)

Hejsan lilla tänkande Mia! ;)



Vill ju tacka för att det kom upp ett blogginlägg iallafall.

En bra anledningar just nu till att jag stressar på dej, är just för att jag fått känna på tidig förändring tack vare den ekonomiska krisen.:/



Hemma på obestämd tid väntar man på ett brev, ifall man fortfarande ska få behålla sitt jobb eller ej..Spännande! =(



Du funderar och undrar över vad du vill syssla med, samma här tjejen :P började fundera över detta redan när jag gick i 8an och fortfarande funderar man och undrar medans folk runt om mig fått deras drömjobb. Yrket jag valde blev en slump, jag trivs med det jag gör men känner inte som så många andra gör (Guuud så kul, idag ska jag jobba).

Dock skulle inredning & sminkning inte riktigt va min grejj tror jag hehe. Iallafall bra att du intresserat dig för nått.

Även om jag älskar nyheten att du ska få åka till Tyresö oftare (då kan man se dig oftare :D), så tycker väl nästan jag att du ska satsa på att fly. Just nu kanske är en dålig tid dock då allt e så oroligt.



..Läste dock vad "En tjej" skrev nyss, klok sak det där :P



Hur du än väljer att göra så håller jag tummarna för att det ska gå bra för dig, så du blir lycklig och glad. :D



Ha det kalasbra tjejen!



Bamsekram MVH en lika vilsen "Stammis"

2008-11-13 @ 17:03:23
Postat av: Inchi

Lite OT här för just detta inlägg men....



Hehe ja jag har ju börjat blogga smått själv, kul sätt å få skriva av sig på och berätta för sin omgivning vad som sker i äns liv.

Ja jag har ju lite skils när de kommer till retusch å redigering. 2årig grafisk utbildning, inriktning på Dataspel,Reklam och film. Mycket inom 3d, animation och modelering men även rita och progammering å sådant ;P



Läser din blogg aktivt. Kul å läsa om vad som händer i hennes liv. Så sällan man ses och än mer sällan som man pratar om vardags grejer.



"ger en stor kram"

Postat av: Hemliga Beundraren =)

Saknar Mia =(

Gud så mycke grubblande och tankar du har i ditt söta huvud. Får du retsida på nått? :P



Kram MVH "Stammis"

2008-11-21 @ 13:53:59
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är rätt svårt att hitta en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg blogg!

2011-07-20 @ 00:48:03
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback